معرفی مدل مانتوهای مناسب افراد چاق

معرفی مدل مانتوهای مناسب افراد چاق


پوشیدن لباس و مانتو برای خانم ها، می تواند اعتماد به نفس آنها را بالا ببرد و به داشتن یک استایل زنانه و اندام شیک یاری رساند. بدون شک اندام شما زیباست و بنابراین نباید از پوشیدن لباس و همچنین نشان دادن اندام خود هراس داشته باشید! شما می توانید با انتخاب مانتوهای که با شکل اندام شما متناسب هستند، بهترین ویژگی های خود را برجسته تر کنید. شاید برایتان سوال پیش آمده که بهترین مدل مانتو برای افراد چاق کدام مدل است؟
آیا شما جز افرادی هستید که دارای اندام چاق هستند؟ آیا نمی دانید چه مدل و سبک مانتوهایی برای شما مناسبتر است؟ باید گفت که، بسیاری از مدل ها و طرح های لباس و همچنین مانتو، می توانند ظاهر و فرم بدن شما را زیباتر نمایش دهند. فقط باید نحوه پوشیدن لباس مناسب با تیپ بدنی خود را شناسایی کنید و حتی اگر پلاس سایز هستید، بهترین مانتو را انتخاب کنید.

مدل ها و مانکن ها در دنیای مد و زیبایی

شاید با خود حتی یکبار هم فکر کرده اید که چرا در بسیاری از مجلات مد و فشن، از مدل هایی خاص و فاخری استفاده می کنند که تقریبا با پوشیدن هر لباسی، باز هم جذاب می باشند؟ به عبارتی اکثر سایزها بصورت نرمال دیده می‌شوند، در صورتیکه بخش گسترده ای از افراد جامعه، در طیف های بی نقص و عالی قرار ندارند.
اگر شما نیز چاق باشید یا قصد دارید مدل مانتو برای افراد چاق پیدا کنید، حتما به این موضوع دقت کنید، احتمال دارد، اعتماد بنفس خود را از دست بدهید. امروزه پشت ویترین فروشگاه‌ها و روی رگال مزون های معتبر مانتو فروشی، اغلب سایزهای معمول و پرطرفدار قرار دارند و گروه افراد چاق یا اصطلاحا پلاس سایز، در حاشیه قرار گرفته اند. پس سوال مهم اینجاست افراد چاق چه مانتویی را بپوشند؟
در چنین مواقعی، احتمالا از پیدا نکردن لباس‌های مورد علاقه تان در سایزهای بزرگ سردرگم شده باشید. علاوه بر آن، برخی مدل مانتوهای موجود در بازار، شما را از حالت عادی نیز چاق تر می کنند و حتی جلوه بدی به ظاهر افراد چاق می دهند. پس بهتر است با ویژگی های مناسب مدل مانتو برای اشخاص چاق آشنا شوید تا انتخاب های مناسب تری داشته باشید.

 

 

برای انتخاب مدل مانتو برای افراد چاق، ابتدا فرم بدنتان را شناسایی کنید.

در یک تقسیم بندی بصورت کلی، افراد پلاس سایز با شکل و همچنین فرم های بدنی متفاوت، چاق گفته می شوند، اما اینکه تجمع چربی‌ها در کدام نقطه از بدن بیشتر به چشم می‌آید، برای اندام های مختلف متفاوت می باشد و این نکته بسیار اهمیت دارد.
برای مثال برخی افراد با فرم بدنی بصورت سیبی شکل، بهتر است مانتوهایی راسته و نیز آزاد انتخاب نماید. در حالی که برای فرم بدنی مثلثی معکوس، مانتوهایی که در قسمت کمر تنگ می‌شوند مناسبتر خواهد بود؛ در ادامه این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

تاثیر رنگ های تیره را جدی بگیرید.

رنگ مانتو مناسب افراد چاق چیست؟ (رنگ لباس برای افراد چاق) افراد چاق می توانند، رنگ های تیره مثل سورمه ای، مشکی، شکلاتی و زرشکی را مورد استفاده قرار دهند . معمولا این رنگ ها به علت خطای دیدی که برای بیننده بوجود می آورد، فرم بدن افراد چاق را لاغرتر از وضعیت موجود، نمایش خواهند داد.
توجه کنید که این نکته به آن معنی نمی باشد که باید رنگ های شاد را به کلی کنار بگذارید.

بهترین پارچه مانتویی جهت استفاده افراد چاق

پیشنهاد می شود افراد چاق برای دوخت مانتو به سراغ پارچه‌هایی بروند که ایست خوبی داشته باشد. پارچه‌هایی که در واقع خود را می‌اندازند یا ایست خوبی ندارند می‌توانند افراد را چاق‌تر نشان دهند.
کتان، کشمیر، دیور و فاستونی مناسب ترین جنس پارچه برای دوخت مانتوهایی که شخص را لاغر نشان می دهند، می باشند. جین یا لی هم جنس مناسبی برای دوخت مانتو برای افراد چاق می باشد. اما باید دقت داشته باشید که برای دوخت مانتو لی برای افراد چاق باید از انواع جین ضخیم‌تر استفاده نمود که ایست مناسب‌تری نیز داشته باشند.
همچنین درمورد طرح پارچه مناسب دوخت مانتو برای افراد چاق اشخاص باید به سراغ مدل‌های ساده‌تر رفته و پارچه‌هایی که دارای طرح‌های کوچک و ساده هستند، می‌توانند گزینه مناسبی برای دوخت مانتو برای افراد چاق به شمار آیند.

پارچه هایی با راه راه عمودی، تکنیکی مثبت جهت لاغرتر نشان دادن
آیا مدل مانتو راه راه برای افراد چاق مناسب خواهد بود؟ شرکت های برند در دنیا، تکنیک های خاصی را برای لباس افراد چاق مورد استفاده قرار می دهند که یکی از این تکنیک ها، تکنیک راه راه عمودی برای افراد چاق می باشد.
راه راه عمودی باعث خواهد شد که هیکل در محور عمودی کشیده‌تر نمایش داده شود. پس اگر تمایل به پوشیدن رنگ های شاد و نیز در مدل های مختلف دارید، این مدل را حتما در نظر داشته باشید.

 

 

مانتوهای با کمربند استفاده کنید

عموما مانتوهایی که در قسمت کمر لباس تنگ می باشند، انتخاب خوبی برای همه نوع فرم های بدنی پلاس سایز به حساب می آید. این مانتو را به خصوص برای افرادی که کمر باریک تری نسبت به باسن و سینه های خود دارند پیشنهاد خواهیم کرد.

استفاده از مانتوهای با یقه های پهن

یکی از بهترین روش‌ها و یا ترفندها برای پوشاندن قسمت‌های چاق تر بدن، بخصوص زمانی که چاقی در قسمت بالاتنه قرار دارد، استفاده از مانتوهایی با یقه بزرگ می باشد. پوشیدن مانتو با یقه بزرگ به دو روش باعث خواهد شد که فرد ظاهر متناسب‌تری داشته باشد.
•    قسمت‌های چاق در بالاتنه فرد تا حدودی زیر یقه‌های بزرگ باقی می ماند. 
•    این یک ترفند عالی در جهت جلب نگاه‌ها از بخش‌های چاق بدن به بخش های قابل توجه در مانتو می باشد. در نتیجه ظاهر فرد در نگاه دیگران به طور کلی متناسب‌تر دیده می شود. 
بنابراین اگر به دنبال مدل مانتو مناسب افراد چاق می باشید، می‌توانید به سراغ مدل‌هایی با یقه‌های بزرگ و حتی تا حدی اغراق‌آمیز باشید.
استفاده از مانتوهایی با مدل یقه هایی که اصطلاحا به صورت برگردان و پهن می باشند، زیبایی خاصی برای افراد با هیکل‌های چاق ایجاد می کنند، این مدل یقه را به خصوص برای دوخت پالتوها و همچنین بارانی های زمستانه توصیه خواهیم کرد. پس سعی داشته باشید، در مدل پالتوها و مانتوهای جلو باز خود یقه های پهن بکار رفته باشد.

پانچوها مناسب برای برخی از اشخاص چاق

سومین مدل مانتو مناسب برای افراد چاق پانچو ها می باشند. اما دقت فرمایید که پانچو ها برای همه افراد چاق پیشنهاد نمی‌شود، زیرا با اینکه، معمولا همه فکر می کنند که مانتوهایی با برش باز مثل پانچوها و مدل خفاشی، فرد را چاق تر نشان خواهد داد، اما این مدل برای افرادی با بالاتنه پهن و بازوهای تقریبا پهن، نسبت به مانتوهای دیگر انتخاب بهتری می باشد.

مانتو عبایی جهت استفاده افراد چاق

مانتوهای عبایی به طور کلی جز مانتوهایی که فرد را چاق تر نشان می دهد می باشد. اما این مانتوها برای برخی افراد نیز محبوبیت زیادی دارند. افراد چاق اگر دوست دارند از مانتوهای عبایی استفاده نمایند پیشنهاد می شود که به سراغ مدل‌های کوتاه‌تر بروند. مانتو عبایی بلند در حالت عادی افراد را چاق‌تر از آنچه که هستند نشان خواهند داد. بنابراین به افراد چاق پیشنهاد می شود از مانتوهای عبایی که نهایتا تا بالای زانو قرار می‌گیرند استفاده نمایند.

مدل مانتو کلوش جهت استفاده افراد چاق

مانتوهای کلوش از دیگر مدل‌های مانتو مناسب برای افراد چاق می باشند که افراد چاق بخصوص افرادی که چاقی آن‌ها در قسمت پایین تنه قرار دارد با خیال راحت می‌توانند به سراغ مانتوهای کلوش رفته و از آن استفاده نمایند. این مانتوها نه‌ تنها کمر افراد را باریک‌تر نشان خواهد داد بلکه با پوشاندن قسمت‌های چاق پایین تنه باعث خواهد شد که فرد ظاهری زیباتر و نیز متناسب‌تر پیدا کند.

مانتوهای دکمه دار ایده مناسبی جهت استفاده خانم های چاق

پیشنهاد می شود افراد چاق همیشه چند مانتوی جلو بسته دکمه دار داشته باشند، مانتوهای جلو بسته دکمه دار به شما کمک می کنند که هیکل¬تان جمع و جور تر مشاهده شود.
همانطور که گفته شد، چاق بودن افراد می تواند در نواحی مختلفی از بدن دیده شود که البته کوتاهی قد یا بلندی قد نیز در چاق تر دیده شدن افراد بی تاثیر نیست. به عنوان مثال در یک دسته بندی کلی می توان افراد چاق را به افراد چاق با قد بلند، افراد چاق با قد کوتاه، افراد چاق که دارای شکم بزرگ هستند، افرادی که پایین تنه چاقی دارند، افراد تپل و افراد چاق مسن تقسیم بندی نمود.
برای هر دسته، استایل خاص خود را برای انتخاب مانتو باید در نظر داشت.

مانتو کتی برای استفاده افراد چاق

افراد چاق هم به راحتی می‌توانند از مانتوهای کتی استفاده نمایند. اما برای داشتن یک ظاهر متناسب پیشنهاد می شود، مانتوهای کتی کاملا آزاد انتخاب شود، در این صورت افراد می‌توانند هم از رنگ‌های تیره و همچنین از رنگ‌های روشن و شاد مثل یاسی، بنفش یا سبز نیز استفاده نمایند.
 

دیدگاه‌ها

معرفی مدل مانتوهای مناسب افراد چاق
خانم نظرآبادی
08 بهمن 1401

خیلی مفید و عالی بود

معرفی مدل مانتوهای مناسب افراد چاق
م کامجو
19 خرداد 1402

بسیار عالی و مفید

برای ثبت دیدگاه باید یا ثبت ‌نام کنید