راهنمای خرید مانتو سایز بزرگ

راهنمای خرید مانتو سایز بزرگ


انتخاب مانتو برای اندام سایز بزرگ ها

انتخاب مانتو برای سایز بزرگ ها یکی از دغدغه های همیشگی افراد پلاس سایز (سایز بزرگ) می باشد و پیدا کردن مانتویی که مدل و سایز مناسبی نیز داشته باشد اغلب کار سخت و دشواری به نظر می آید. اما به تازگی طراحان پوشاک و مد سایز بزرگ ها (پلاس سایزها) را نیز مورد توجه قرار داده اند و مانتوهای جذاب و نیز  زیبایی برای آنها طراحی نموده اند.

 


 
نکات کاربردی در خرید مانتو سایز بزرگ

    شناخت انواع فرم بدن
در یک دسته بندی کلی تمام افراد سایز بزرگ با فرمهای بدنی متفاوت برچسب چاقی دریافت می کنند اما اینکه تجمع چربی ها در کدام ناحیه از بدن قرار گرفته است و به چشم بخورد یا فرم هیکل فرد به چه صورت باشد در انتخاب مدل مانتو برای افراد چاق بسیار اهمیت دارد. مثلا افراد با فرم بدن به شکل سیب نیاز است، مانتوهای آزاد و راسته را انتخاب کنند و افرادی که فرم بدن آنها اصطلاحا گلابی است با پوشیدن مانتوهایی که در قسمت کمر تنگ هستند جذاب تر می شوند.
 
•    توجه به دوخت در خرید مانتو سایز بزرگ
1.    بهتر است در طراحی ها از شلوغ کردن زیاد مانتو خودداری نمایید.
2.    استفاده از آستین های پفی در مدل مانتو می تواند گزینه بسیار زیبا و همچنین به روزی به حساب می آید.
3.    برای دوخت آستین های مانتو از آستین های سه ربع (راسته تا آرنج) یا آستین های خفاشی و گشاد استفاده نمایید.
4.    می توانید از نکته یقه های برگردان و نیز پهن در خرید مانتو سایز بزرگ استفاده کرده چون محبوبیت آن بصورت همیشگی می باشد.
5.    برای فصول سرد می توان از پارکا کت (Parka coat) استفاده نمایید که ضد آب و سبک و راحت هستند.
6.    گزینه دیگر که بسیار عالی برای خنکی فصل پاییز یا اوایل بهار خواهد بود، ترنچ کت ها (trench coats) می باشند.
7.    همچنین می توانید با توجه به فرم بدن از مانتوهایی که در ناحیه کمر اندکی باریک و نیز از آن به پایین چین دار و همچنین گسترده هستند استفاده نمایید که محبوبیت زیادی در تمام سایزها خواهند داشت.
8.    بهترین طول مانتو در افراد سایز بزرگ دقیقا زیر زانو می باشد.
9.    اگر با وجود اینکه سایز بزرگ می باشید ولی شانه های ظریف و باسنی پهن تر از بقیه اندامتان دارید از مانتوهای با شانه های کمی حجیم تر استفاده نمایید.
10.    استفاده از کمربندهای ظریف و همچنین باریک هم موجب زیبایی مدل مانتو خواهد شد. البته نباید بیش از اندازه آن را تنگ انتخاب کنید که در این صورت بدن پهن تر و همچنین بزرگتر دیده خواهد شد.
11.    برای مانتوهای خنک تابستانی و نیز بهاره می توانید پایین آنها را با برشها و یا چینهای نامتقارن شیک و زیبا طراحی کنید.
12.    استفاده از مانتوهای دوخته شده از چرم های رنگارنگ در فصول سرد سال می تواند یکی از پیشنهادات جذاب باشد.

 

 

•    توجه به رنگ در خرید مانتو سایز بزرگ
رنگهای تیره مثل مشکی، سرمه ای، زرشکی و شکلاتی برای سایز بزرگ ها بهترین انتخاب می باشد زیرا این رنگها با ایجاد خطای دید برای بیننده فرم بدن را لاغرتر نشان خواهد داد. البته استفاده از رنگهای شاد هم اگر درست با هم ترکیب شوند جذاب و زیبا خواهند بود.
 
•    استفاده از طرح راه راه عمودی در مانتو برای سایز بزرگ ها
راه راه عمودی سبب می شود که هیکل فرد در محور عمودی کشیده تر نشان دهد. اگر مایل به استفاده از رنگهای روشن و همچنین شاد هستید می توانید با راه راه های عمودی جهت خنثی کردن اثر رنگ استفاده نمایید و مانع از بزرگتر دیده شدن هیکل خود شوید.
 
•    بکارگیری کمربند در مانتوها
مانتوهایی که با کمربند در قسمت کمر تنگ شده اند، انتخاب خوبی برای همه نوع فرم بدنی سایز بزرگ به حساب می آیند. این مانتوها خصوصا برای افرادی که کمر باریکتری نسبت به باسن و سینه دارند مناسب تر می باشد.

•    پوشیدن مانتوهای با یقه های پهن
مانتوهای با یقه های برگردان و نیز پهن همانطور که بیان شد باعث ایجاد تناسب بیشتری با هیکل های چاق خواهند شد. این مدل یقه خصوصا برای دوخت پالتوها و نیز بارانی های زمستانه توصیه شده است.

•    استفاده از پانچوهای متنوع
با اینکه تصور می شود مانتوهایی مثل پانچو یا خفاشی باعث چاق تر نشان دادن فرد خواهد شد ولی برای افرادی که دارای بالاتنه پهن و بازوهای بزرگی هستند انتخاب بهتری در مانتوها می باشد. البته پانچو برای همه گروههای پلاس سایز توصیه نمی گردد.

•    استفاده از مانتوهای دکمه دار برای خانم های با سایز بزرگ
با اینکه این روزها مانتوهای جلو باز خیلی ترند شده ولی برای افراد سایز بزرگ بهتر است که از مانتوهایی که دارای دکمه و جلو بسته می باشند استفاده نمایند. مانتوهای دکمه دار جلو بسته کمک خواهند کرد تا هیکل افراد و سایز بزرگ جمع و جورتر به چشم آید.

•    انتخاب قد مانتو با توجه به قد شخص
انتخاب بلندی قد مانتو متناسب با قد فرد رابطه عکس خواهد داشت. اگر قد فرد کوتاه باشد از مانتوهای کوتاه دوری نمایید اما اگر بلند قد می باشید از مانتوهایی که تا زانو می باشد انتخاب بسیار برازنده ای خواهد بود. مانتوهای خیلی کوتاه یا خیلی بلند اصلا مناسب افراد بلند قد نخواهد بود همچنین مانتو و شلوار یک رنگ بتن نکنید زیرا قد را بلندتر نشان خواهد داد.

 

 

•    انتخاب سایز مناسب مانتو برای اشخاص سایز بزرگ
خانم های سایز بزرگ باید مانتویی را انتخاب نمایند که برایشان به هیچ وجه تنگ نباشد و درست اندازه بدنشان باشد زیرا مانتوهای تنگ فرد را چاق تر خواهند کرد.

•    توجه به پارچه مانتو برای افراد سایز بزرگ
خانم های سایز بزرگ نباید از مانتوهای کشی و همچنین استرچ و کمرکشی استفاده نمایند زیرا این نوع مانتوها آنها را چاق تر از آنچه هستند نشان خواهند داد.
 
•    توجه به مدل در خرید مانتو سایز بزرگ
1.    مانتوهای با جیب های بغل از رو اصلا مناسب این اندام ها نمی باشد. همچنین استفاده از مانتوهایی که از پهلو شکافهای جانبی یا به اصطلاح چاک دار هستند، برای این خانم ها مناسب تر می باشد و باعث راحتی در حرکت کردن آنها می شود.
2.    خانم هایی که شکم بزرگی دارند نباید مانتوهای کمردار استفاده کنند زیرا جمع شدگی و چین در قسمت شکم ایجاد خواهد شد و شکم بزرگتر از حالت طبیعی دیده می شود و مانتوهایی که با جیب و پلیسه و چین در قسمت میانی بدن طراحی شده اند انتخاب نکنید زیرا تمام توجه را به شکم معطوف خواهد کرد.
3.    خانم هایی که سینه بزرگی دارند مانتوهایی با بالاتنه گشاد استفاده نمایند که سینه ها کوچکتر دیده شود.
4.    استفاده از لوازم جانبی همچون روسری های رنگی زیبا، کفشهای زیبا، کیف و نیز  اکسسوری های دیگر می تواند توجه را از سمت سینه ها خارج کند.
5.     مانتوهایی که روی سینه شان جیب داشته باشند توجه را به آن سمت جلب خواهند کرد پس این نوع مانتوها را انتخاب نفرمایید.
در یک جمله مانتوهای با برش راسته و با قد زیر زانو و یا با طرحهای عمودی و همچنین ترکیب رنگهای غالبا تیره انتخاب بسیار مناسبی در جهت  لاغرتر به نظر رسیدن می باشد.

خلاصه راهنمای انتخاب و خرید مانتو سایز بزرگ

این بخش پاسخ یکی از پرتکرارترین سوالاتی می باشد که معمولا توسط کاربران پرسیده می شود؛ نکات انتخاب و همچنین خرید مانتو برای خانم های سایز بزرگ چیست؟ خانم هایی که دارای اندام درشتی هستند و اضافه وزن نیز دارند همیشه به دنبال مانتوهایی می باشند که مناسب اندامشان است و آنها را لاغرتر از حالتی که هستند نشان دهد. این خانم ها باید در انتخاب مانتو نکات زیر را در نظر داشته باشند.
•    خانم های چاق و درشت اندام باید سایز مانتویی را که انتخاب کنند، که برایشان تنگ نباشد بلکه باید مانتو هایی را انتخاب کنند که دقیقا اندازه شان باشد.
•    مانتوهایی که دارای خط عمودی می باشند افراد چاق را کشیده تر و لاغرتر نشان خواهد داد و مانتو هایی با راه راه های افقی این خانم ها را چاق تر نشان خواهد داد، پس این خانم ها باید مانتوهایی با خطوط عمودی را انتخاب نمایند و یا مانتویی را بپوشند که اصلا راه و خطی نداشته باشد.
•    زنان درشت اندام نباید هیچگاه مانتوهای کشی و استرچ و همچنین مانتوهای کمر کشی انتخاب کنند زیرا این نوع مانتوها آنها را چاق تر از حالت موجود نشان می دهد.
•    پوشیدن مانتوهایی که جیب های بغل و بر روی لباس دارند برای خانم های چاق مناسب نمی باشد.
•    خانم های چاق بهتر است مانتوی کوتاه انتخاب نکنند زیرا این مانتوها آنها را کوتاه تر و چاق تر نشان خواهد داد.
•    پوشیدن مانتوهایی که دارای چاک در اطراف هستند، برای خانم های چاق مناسبتر است و سبب راحت تر حرکت نمودن آنها خواهد شد.
•    پوشیدن مانتوهایی با دامن های کلوش و یا بصورت A شکل برای خانم های چاق مناسب تر می باشد.

برای ثبت دیدگاه باید یا ثبت ‌نام کنید