راهنمای خرید لباس مجلسی سایز بزرگ

راهنمای خرید لباس مجلسی سایز بزرگ


تعریف لباس‌های سایز بزرگ

این نکته را در نظر بگیرید که در خرید لباس مجلسی سایز بزرگ مناسب  لباس ‌های سایزبزرگ با لباس‌های بزرگ تفاوت زیادی دارند. مثلا یک لباس با سایز دو ایکس لارج در واقع، یک لباس در الگوی معمولی می باشد که سایز بزرگی نیز دارد اما جزو لباس‌های سایزبزرگ دسته بندی نخواهند شد. در حالی که لباس‌های سایزبزرگ الزاما بزرگ نمی باشند، بلکه تناسبات در آن‌ها متفاوت می باشد.

در مورد لباس‌های استاندارد، سایز لباس با توجه به سه اندازه دور سینه، دور کمر و دور باسن طراحی خواهند شد اما برای افرادی که پلاس سایز هستند. این تناسبات چندان پاسخگو نیستند و لباس‌های سایزبزرگ مخصوص این افراد طراحی خواهند شد که در قسمت خاصی از بدن چاق تر می باشند. 
در خرید لباس مجلسی سایز بزرگ دقت کنید، لباس‌های مخصوص افراد سایزبزرگ معمولا گشاد طراحی می شوند و فیت بودن چندان در مورد آن‌ها مطرح نخواهد بود. لباس‌های سایزبزرگ معمولا در مغازه‌های مجزا فروخته می شوند و یا بخش مخصوصی برای آنها اختصاص داده می شود تا با لباس‌های معمولی اشتباه گرفته نشوند.
لباس‌های آماده را می‌توان در سایزهای مختلفی برای اندام های متفاوت در بازار یافت اما سایزبندی لباس‌های سایزبزرگ با سایزبندی لباس‌های معمولی تفاوت خواهد داشت. همانطور که بیان شد، لباس‌های مخصوص افراد چاق و یا سایز بزرگ با الگوی متفاوتی دوخته می شوند و برای اندام افرادی که الگوی معمولی برای آنها مناسب نیست، طراحی می شوند. در این مقاله با انواع لباس‌های پلاس سایز و سایزبندی آن و نحوه خرید لباس مجلسی سایز بزرگ آشنا می شویم.

تا مدتی پیش خانم‌های پلاس سایز تنها به دنبال لباس‌هایی گشاد و همچنین بلند می بودند و تا چاقی خود را مخفی کرده و به همین دلیل مدل‌های لباس برای خانم‌های پلاس سایز، محدود به چند مدل خاص همانند لباس‌های گشاد و بلند می بود تا چاقی آن‌ها دیده نشود. اما در سال‌های اخیر با معرفی چهره‌های هنرمند و همچنین مشهوری که چاق و پلای سایز می باشند، صنعت پوشاک این قشر نیز در حال تحول خواهد بود و لباس‌هایی شیک و زیبا، مد روز و باکیفیت بهتر نیز به بازار معرفی شده اند.

در موقع خرید لباس مجلسی سایز بزرگ متوجه می شوید که امروزه با مدل های زیبا و نیز جذاب برای خانم های چاق طراحی می شوند. اگر شما هم جز افراد پلاس سایز می باشید، لباس مجلسی را  انتخاب کنید که متناسب با فرم اندام شماست. پوشیدن لباس های گشاد و همچنین بسیار بلند فقط اندام شما را چاق تر از حد معمول نشان خواهد داد.
پیراهن های کمردار می توانند ایده خوبی جهت انتخاب مدل لباس مجلسی برای خانم های چاق در نظر گرفته شود با پوشیدن لباس مجلسی های کمر دار شما خواهید توانست قسمت بالاتنه و کمر خود را طوری تنظیم نمایید که برآمدگی های بدن شما متناسب تر دیده شوند. لباس های مجلسی با پارچه های نرم چاقی بدن شما را نشان نمی دهند، ولی پارچه های سفت برجستگی های بدن شما را بیشتر به نمایش می گذارند.
اگر ساق پا چاقی داشته باشید دامن ها یا پیراهن مجلسی را برای پوشیدن انتخاب نمایید که قد آن ها تا زیر قوزک پا شما ادامه داشته باشد. پوشیدن کفش ها با پاشنه شش سانتی متر جهت استفاده خانم های چاق بسیار مناسب می باشد.
اگر شما می خواهید از بلوز به همراه دامن مجلسی و یا بلوز و شلوار استفاده نمایید پیشنهاد می شود که رنگ بلوز شما با رنگ دامن و یا شلوارتان همرنگ انتخاب شود و یا با رنگ نزدیک به هم باشد.
اگر بالاتنه شما چاق باشد و تمایل داشته باشید که بلوز مجلسی به تن کنید حتما بلوز ها با رنگ تیره  را انتخاب نمایید.
اگر بالا تنه شما بزرگتر از حد معمول باشد از لباس هایی با یقه هفت استفاده نمایید. پیشنهاد می شود، خانم های پلاس سایز، لباس های مجلسی با رنگ روشن را انتخاب نکنند، زیرا اندام شان را چاق تر از حد معمول نشان می دهند.

 

نکات مهم برای خرید لباس مجلسی سایز بزرگ

خانم های پلاس سایز می توانند در انتخاب لباس مجلسی خود به این موارد توجه نمایند.
•    لباس های بزرگ و گشاد را انتخاب نکنند، این لباس ها به هیچ وجه اندام شما را زیباتر نشان نمی دهد.
•    لباس هایی که آستین های نسبتا باریک دارند و در  قسمت سینه، کمر و پاهای تنگ طراحی می شوند، مناسب نیستند و بدلیل اینکه این لباس ها ایراد و اشکال اندام را بیشتر نمایش می دهد، برای افرد مطلوب نخواهند بود همچنین برای گردش خون نیز مشکل ساز می شود.
•    شلوار، شلوارک و دامنی انتخاب نمایید که در پشت کمر کشی داشته باشد اما از جلو زیپ یا دکمه استفاده شده باشد.
•    شلوار جین خود را کشی انتخاب نمایید، این شلوارها همانند شلوار جین معمولی هستند اما راحت تر خواهند بود.
•    در خرید لباس مجلسی سایز بزرگ به خوبی اندازه بدن تان گردد و در آن احساس راحتی کنید.
•    از پوشیدن لباس هایی که مناسب سنین بالاتر از شما می باشند خودداری نمایید.
•    برای خرید لباس مجلسی سایز بزرگ به قسمت پلاس سایز، نمایندگی ها و مارکهای لباس مراجعه کنید، مطمئناً مواردی پیدا می کنید که با انتخاب شما یکسان باشد.
•    برای پوشاندن شکم و نیز باسن پیشنهاد می شود که
بلوز، تی شرت یا تاپ بلند انتخاب نمایید.
•    از پوشیدن
شلوار جین و شلوارهای راسته خودداری کرده چون این شلوارها پاها را چاق تر از حد معمول نشان می دهند.
•    شلوارهایی را انتخاب کنید که در قسمت ران تنگ تر و در پایین کمی گشادتر هستند.
•    دامن بلند و پایین تر از زانو استفاده نکنید، چون شما را چاق تر از چیزی که هستید نشان خواهد داد.
•    دامن هایی انتخاب نمایید که تا روی زانوهایتان قرار گیرد، از پوشیدن دامن کوتاه نیز جدا خودداری کنید.
•    می توانید دامن شلواری به تن کنید که هم برایتان راحت تر باشد و هم جایگزین خوبی به جای دامن باشد.
•    لباس های ضخیم استفاده نکنید، لباس های مخملی، پشمی و سایر پارچه های حجیم از این دسته می باشند.
•    به جای لباسی ضخیم، لباس های چند لایه را مورد استفاده قرار ندهید، مثلاً یک کت را با بلوز یقه اسکی ست نمایید.
•    شلوارک کوتاه و همچنین تنگ را مورد استفاده قرار ندهید.
•    پیراهن و یا دامن کوتاه را می توانید با جوراب شلواری ضخیم ست کنید.
•    کفش هایی انتخاب نمایید که کمی پاشنه دار باشند، اما دقت داشته باشید که پاشنه های بسیار بلند نیز مناسب نیستند.
•    لباس خود را بهتر است از فروشگاه هایی خرید نمایید که مخصوص سایز بزرگ می باشند تا انتخاب بیشتری نیز داشته باشد.

سایزبندی در خرید لباس مجلسی سایز بزرگ

در دنیای مد هیچ نوع سایزبندی استانداردی وجود نخواهد داشت و هر طراح و برند سایزبندی خاص خود را خواهد داشت. مثلا اگر لباس سایز ۱۴ در یک برند اندازه شما در نظر گرفته شود، امکان دارد که در برند دیگری این سایز برای شما ۱۶ محاسبه شود و این مسئله به الگوی به کار رفته در برند مورد نظر مربوط خواهد شد. علاوه بر اعداد، از حروف نیز جهت سایزبندی لباس‌های سایزبزرگ استفاده خواهد شد، مثلا به جای عباراتی مثل XL که در لباس‌های معمولی استفاده می شود، ترکیب حروف و اعداد مثل X,1X و … به کار خواهد رفت.
در این بخش نکاتی را بیان می کنیم که با رعایت آنها می توانید بهترین خرید لباس مجلسی سایز بزرگ را داشته باشید.
پوشیدن لباس های گشاد مجلسی پلاس سایز
 مطلب جالب این است که، اگر بخواهیم طراحی و تولید پوشاک پلاس سایز و برندهایی که فعالیتشان شامل سایز بزرگ ها نیز می باشد و یا حتی به طور اختصاصی بر روی پوشاک سایز بزرگ تمرکز داشته باشیم و یک مقایسه با گذشته داشته باشیم. امیدوارتر خواهیم شد که طراحی و تولید این پوشاک نسبت به قبل گسترش بیشتری پیدا کرده است و سیر صعودی خود را با شیبی ملایم ولی بصورت مستمر طی خواهد کرد.

بالاخره خانم ها و آقایان سایز بزرگ هم می توانند با مد جلو روند.

البته باید بدانید قرار نیست لباس‌های گشاد از فروشگاه‌ها تهیه کنید، درواقع همانطور که می دانید پلاس سایز نوعی سبک لباس و همچنین الگو و برش خاص در طراحی لباس می باشد، کافی است جهت خرید لباس سایز بزرگ اندامتان را بخوبی بشناسید و خرید لباس مجلسی سایز بزرگ را از فروشگاه‌های معتبر انجام داده این فروشگاه¬ها معمولا اندازه‌های پلاس سایز را عرضه خواهند کرد و لباس‌های آن‌ها بر اساس معیار دوخت این سبک لباس در نظر گرفته می شود.
 در خرید لباس مجلسی سایز بزرگ حتما به مدل الگوی دوخت توجه داشته باشید. الگوی دوخت لباس باید مطابق اندام چاق طراحی شود.

 حذف رنگ مشکی 
رنگ مشکی به‌عنوان رنگی شناخته شده است که اندام را کوچک‌تر و لاغرتر نشان خواهد داد و اکثر افراد پلاس سایز، این رنگ در استایل خود مورد استفاده قرار می دهند.
در خرید لباس مجلسی سایز بزرگ استفاده از رنگ‌های تیره توصیه خواهد شد اما لازم نیست در سبک پوشش خود فقط از رنگ مشکی استفاده نمایید. تمام رنگ‌ها در تناژ تیره می‌توانند مثل رنگ مشکی در استایل پلاس سایزها مورد استفاده قرار گیرد.

لباس مناسب جهت استفاده اندام شنی ها

اندام ساعت شنی زیباترین و همچنین بهترین نوع اندام زنانه می باشد، که خانم‌های پلاس سایز هم خواهند توانست ، چنین اندامی را داشته باشند و این نوع اندام فقط مختص سایزهای معمولی نخواهد بود.
باریک‌ترین قسمت بدن در این اندام کمر می باشد و بالاتنه و پایین تنه به شکل متعادل و تقریباً قرینه است. این دسته از اندام محدودیت خاصی در پوشش لباس برایشان ایجاد نمی شود، اما زیباترین استایل این اندام زمانی خواهد بود که روی خط کمر تأکید بیش‌تری شود تا اندام کشیده‌تر به نظر آیند.
مدل لباس‌هایی که یک طرف کمر گره دارند، لباس‌های یقه هفتی، لباس‌هایی که بلندی آن‌ها تا زانو و یا حتی پایین‌تر در نظر گرفته شود بهترین نوع لباس جهت زیباتر شدن خانم‌های پلاس سایز با اندام ساعت شنی می باشند.

دیدگاه‌ها

راهنمای خرید لباس مجلسی سایز بزرگ
کاربر تستی
19 بهمن 1401

خیلی مطلب خوبی بود

راهنمای خرید لباس مجلسی سایز بزرگ
م کامجو
21 خرداد 1402

بسیار خوب و مفید. ممنونم

برای ثبت دیدگاه باید یا ثبت ‌نام کنید