نکات مهم درباره خوش پوشی کودکان در مدرسه

نکات مهم درباره خوش پوشی کودکان در مدرسه


داشتن استایل مناسب برای مدرسه باعث افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان می‌شود و باعث می‌شود احساس خوب و بهتری به خودشان داشته باشند. راهکارهای زیادی برای داشتن تیپ بهتر در مدرسه وجود دارد. در این مطلب قصد داریم روش‌های انتخاب بهترین تیپ را جهت مدرسه بررسی نماییم.

برای خوش‌تیپ بودن در مدرسه باید نکات زیر را رعایت کنید:


انتخاب لباس و استایل مناسب کودکان


همگام شدن با آخرین محصولات دنیای مد در مدرسه بسیار سخت می‌باشد. اغلب دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی لباس‌های نو می‌پوشند و می‌توان با استفاده از این لباس‌های جدید استایل زیبایی بدست آورد.

یکی از ترفندهایی که در این قسمت می‌توان به کار برد این است که لباس‌های کاربردی تری انتخاب کنیم که بتوانید آن‌ها را با لباس‌های دیگر به اصطلاح ست کنیم یا بتوانیم با لباس های دیگر نیز آن‌ها را بپوشیم. رنگهایی از قبیل: سفید، مشکی، طوسی برای این کار مناسب هستند و پوشیدن لباس‌هایی که به خوبی با هم ست هستند باعث می‌شود تیپ جذاب‌تری داشته باشیم.

 

لباس با اندازه ی مناسب بپوشید


هنگام خرید لباس باید مطمئن شوید که برای کودکان اندازه‌ای مناسبی انتخاب کرده اید و باید برایشان راحت و اندازه باشد. در صورتی که لباس‌ها متناسب باشند استایل مدرسه‌ی بسیار شیکی دارید. بسیاری از دانش‌آموزان لباس‌های خیلی تنگ یا گشاد می‌پوشند که کار درستی نیست. بنابراین مطمئن شوید که لباس‌ها در قسمت بازوها، سرشانه و آستین فضایی برای راحتی داشته باشند.
زمانیکه به خرید لباس‌های مدرسه می روید این نکته را در نظر بگیرید که لباس‌ها تناسب داشته باشند. با توجه به این که چند فرم مختلف بدن وجود دارند باید برای هر فرد با توجه به فرم بدنش لباس مناسب خودش را انتخاب کند.

 

تمیز و مرتب بودن لباس کودک


رعایت نظم و بهداشت برای داشتن استایل شیک و مرتب در مدرسه بسیار اهمیت دارد. همیشه مسواک زده باشید، لباس عرق کرده نپوشید و همیشه لباس تمیز به تن داشته باشید تا استایل جذاب و دلخواهی داشته باشید. داشتن روتین نظافت و بهداشت روزانه برای داشتن استایل جذاب روزانه بسیار پر اهمیت است. در ادامه لیستی از توصیه‌های بهداشتی در زمان مدرسه را بیان میکنیم .

 

  1. مسواک زدن
  2. دوش گرفتن روزانه
  3. شستن صورت
  4. پوشیدن لباس‌های تمیز
  5. کوتاه کردن ناخن‌ها

 

لباس های شسته و اتو شده بپوشید


برای اینکه لبا‌س‌های مدرسه خوب به نظر برسند باید آن‌ها را بر اساس دستورالعمل مربوط به پارچه‌ی لباس به صورت مرتب شستشو دهید. اغلب می‌توان با استفاده از ماده‌ی شوینده‌ی ملایم و آب  در دمای ۴۰ درجه آن‌ها را بشویید.

سعی کنید لباس را پشت و رو کرده و رنگ‌های مشابه را با هم بشویید و به هیچ عنوان لباس‌هایی که رنگ‌ پس میدهند را با دیگر لباس ها نشویید. لباس‌های فرم مدرسه را با اتوی خیلی داغ اتو نکنید که باعث آسیب به پارچه آن می‌شوند.

 

کودکان در مدرسه

 

اصلاح طرز ایستادن


امروزه اغلب افراد و حتی کودکان زمان زیادی را پشت کامپیوتر و لپ‌تاپ میگذرانند یا در حال کار کردن با گوشی می‌باشند. این موضوع باعث بدتر شدن طرز ایستادن خواهد شد. برای داشتن استایل مناسب در مدرسه به صاف ایستادن خود توجه داشته باشید. برای این کار شانه‌ها را به سمت عقب نگه دارید و سینه را به سمت جلو بدهید. در صورتی که طرز ایستادن مناسب باشد فرد قد بلندتر، بزرگتر و جذاب‌تر به نظر می‌آید.
وقتی در طول زمان طرز ایستادن بدتر شده باشد، درست کردن آن دشوارتر خواهد شد. بنابراین بسیار مهم می‌باشد که در سنین پایین‌تر عادت ایستادن مناسب را در خود درست کنید.

 

کفش مناسب بپوشید


بسیاری از قوانین مربوط به انتخاب لباس در مدارس قوانینی برای انتخاب کفش دانش‌آموزان هم وجود دارد. این موضوع ممکن است این‌گونه مشخص کند که دانش‌آموزان باید کفش‌های نیمه‌رسمی مشکی یا قهوه‌ای به پا داشته باشند یا از نوع خاصی از کفش‌های رسمی برای مدرسه بپوشند.

 

لباس فرم و میزان رسمی بودن آن


برخی مدرسه‌ها استایل رسمی‌تری نسبت به سایر مدرسه‌ها برای دانش آموزان در نظر میگیرند و لباس فرمی که برای یک مدرسه مناسب باشد ممکن است برای سایر مدرسه‌ها کارایی نداشته باشد. برای مدرسه‌هایی که از استایل رسمی‌تری استفاده می‌کنند ممکن است برخی لباس‌ها مانند پیراهن دکمه‌دار و کت برای پسران بصورتی اجباری باشد. برخی مدرسه‌هایی که استایل‌های غیررسمی‌تر دارند اجازه پوشیدن تی شرت را به پسران می‌دهند.

 

انتخاب لباس مدرسه مناسب


تیپ مدرسه بخشی از تصور بچه‌ها نسبت به خودشان را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل لباس مدرسه دخترانه و پسرانه هم برای دوره‌ی ابتدایی و هم برای دوره‌ی متوسطه یا دبیرستان، خیلی مهم می‌باشد که طوری انتخاب شود که احساس بچه‌ها را مثبت نگه دارد.

در اینجا قصد داریم مجموعه‌ای از نکات را برای انتخاب و خرید لباس مدرسه بیان کنیم  که هر کدام به نحوی در خوش‌تیپ شدن دانش‌آموزان و ایجاد احساس مثبت در آن‌ها نقش زیادی دارد.

 

سلیقه دانش آموزان را در نظر بگیرید


لباس فرم مدرسه باعث ایجاد احساس تعلق در دانش‌آموزان خواهد شد بنابراین بسیار مهم است که دانش‌آموزان به لباس‌های خود علاقه مند باشند؛ بنابراین هنگام انتخاب لباس مدرسه حتما باید نظر خود دانش‌آموزان را جویا شوید و همچنین آخرین الگو های دنیای مد را هم در نظر بگیرید. در چنین شرایطی دانش‌آموزان با افتخار لباس‌های خود را پوشیده و با دقت از آن‌ها مراقبت خواهند کرد.

 

استفاده از مد روز در تیپ مدرسه


رعایت نکات روز دنیای مد از دیگر نکاتی است که به خوش‌تیپ شدن در مدرسه کمک می‌کند. ممکن است با خودتان بگویید مد، از سالی به سال دیگر تغییر می‌کند و خرید بر اساس آن از لحاظ هزینه به صرفه‌ نباشد. با وجود این به خاطر داشته باشید سایز بچه‌ها هم خیلی زود تغییر می‌کند . پس چه بهتر که اگر علاقه و امکانش را دارید لباس‌هایی بر اساس مد روز برایشان خریداری کنید.
با این وجود بعضی از رنگ‌ها و مدل‌ها هم هستند که تقریبا هیچ وقت از مد نمی‌روند و هر سال در فصل پاییز دوباره آن‌ها را به تن دانش آموزان خواهیم دید.
رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی تقریبا هر سال جزو رنگ‌های پر استفاده در فصل پاییز هستند. بنابراین بدون هیچ‌ نگرانی می‌توانید سراغ ست کیف و کفش یا شال و کلاه قرمز، نارنجی یا زرد بروید. یادتان باشد این رنگ‌ها، روزهای خنک پاییز را گرم و روحیه‌ی بچه‌ها را شاد و خوشحال می‌کند.
استفاده از نگین یا اکلیل در مدل کیف مدرسه یا کفش دخترانه‌ای که انتخاب می‌کنید نباید بیش از حد مجاز باشد سعی کنید به مقدار خیلی کم و تنها در بخش‌هایی از آن از اکلیل یا نگین استفاده کنید. برای خرید بارانی دخترانه یا پسرانه می‌توانید سراغ مدل‌های به اصطلاح شمعی یا حتی نایلونی موجود در بازار بروید. سویشرت مخمل یکی دیگر از چیزهایی است که تیپ مدرسه را برای فرزند شما جذاب تر می‌کند.

 

پارچه ی لباس باید در برابر لکه دار شدن مقاوم باشد


لکه‌ها روی لباس‌های فرم مدرسه بسیار مشخص هستند این موضوع به ویژه برای بچه‌هایی که سنین پایین‌تری دارند بسیار حائز اهمیت است، زیرا در طول روز فعالیت‌های زیادی دارند و به همین دلیل به احتمال بیشتری لباس‌هایشان دچار لکه می‌شود. بنابراین قابلیت مقاومت در برابر لکه دار شدن برای لباس‌های فرم مدرسه بسیار اهمیت دارد، زیرا این لباس‌ها باید به راحتی شسته شده و دوام زیادی برای استفاده داشته باشند.

 

کودک مدرسه ای

 

جذب رطوبت بالا


لباس‌های فرم مدرسه باید به گونه ای باشند که دانش‌آموزان ساعت‌ها در آن احساس راحتی داشته باشند. انتخاب لباس فرم‌هایی که پارچه‌ی آن‌ها قابلیت جذب رطوبت را داشته باشد تا بتواند عرق دانش آموز را به بهترین شکل ممکن جذب کند.

انتخاب این مدل پارچه‌ها بسیار توصیه می‌شود زیرا عرق ناشی از فعالیت بدنی دانش آموزان را جذب می‌کند و قابلیت تنفس داشته و مدت زمان زیادی دانش‌آموزان احساس راحتی می‌کنند. همچنین برای مدت زمان بیشتری احساس تازگی خواهند داشت.

 

کاپشن یا پالتو برای فصل سرد


کاپشن نسبت به پالتو آزادی عمل بیشتری به بچه‌ها می‌‌دهد و در عین حال گزینه‌ی خوبی برای ساختن یک ظاهر اسپرت‌ و راحت است. بنابراین اگر قرار است تنها یک لباس گرم اسپرت برای روزهای سرد بخرید، بهتر است روی خرید کاپشن برنامه ریزی کنید. اما اگر محدودیتی نداشتید میتوانید با خرید پالتو برای فرزندتان ظاهری نیمه‌رسمی درست کنید.

 

تیپ اسپرت برای مدرسه


خرید هودی و سویشرت را مد نظر قرار دهید؛ به‌خصوص مدل‌هایی که دارای جیب و‌ کلاه هستند. هودی و سویشرت، برای اسپرت کردن تیپ بچه‌ها بسیار عالی هستند. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به پوست و همین‌طور فرم مدرسه‌ی فرزندتان بیاید.

 

نیم‌بوت‌ بخرید


نیم‌بوت‌های مقاوم و راحت را برای فرزندتان تهیه کنید. نیم‌بوت با‌کیفیت می‌تواند در تمام روزهای پاییز و زمستان پاهای فرزندتان را سالم نگه دارد و او را خوش‌تیپ نشان دهد. بنابراین اگر فقط قصد خرید یک جفت کفش دارید، نیم بوت را مد نظر داشته باشید.

 

شال و کلاه شاد و رنگارنگ تهیه کنید


از اواخر مهر هوا رو به سردی می‌رود و زمان خریدن شال، دستکش و کلاه فرا می‌رسد. البته بهتر است به جای صبر کردن تا رسیدن اولین موج سرما، از همین حالا این لباس‌ها را در سبد خریدتان بگنجانید. سعی کنید از مدل‌های خاص و متفاوت استفاده کنید و سادگی بیش از حد را کنار بگذارید. گاهی سراغ رنگ‌های تند و شاد بروید. شال بیش بسیار بلند خریداری نکنید چون احتمال دارد زیر دست و پای بچه‌ها گیر کرده و به آنها آسیب بزند.

 

حرف آخر در مورد شیک پوشی


سعی کنید در انتخاب لباس برای کودکان تان از خودشان کمک بگیرید زیرا بهترین مشاور در این کار هستند. قدرت تخیل کودکان بسیار بالا است.

انتخاب لباس های زیبا یعنی ارزش قائل شدن برای فرزندان و افزایش اعتماد به نفس آن‌ها. همیشه نیاز به صرف هزینه زیاد نیست و خیلی وقت ها با کمی خلاقیت و ذوق میتوانید بهترین لباس ها را برای فرزندان خود بخرید.
به شما پیشنهاد می کنیم به ظاهر هم سن و سالهای کودک خود دقت کنید و سعی کنید از آنها الگو برداری کنید این کار به شما کمک میکند انتخاب درست تری داشته باشید. این نکته را فراموش نکنید که در مهمانی های بزرگ دختر بچه ها دوست دارند بدرخشند پس سعی کنید لباس های پرنسسی و جذاب برای آن ها خریداری کنید همچنین برای پسران ترکیب جلیقه و پاپیون فراموش نشود.
 

دیدگاه‌ها

نکات مهم درباره خوش پوشی کودکان در مدرسه
واحد مدیریت کاراگل
09 آبان 1401

!!!

نکات مهم درباره خوش پوشی کودکان در مدرسه
م کامجو
13 خرداد 1402

تشکر خیلی خوب بود

برای ثبت دیدگاه باید یا ثبت ‌نام کنید