لباس های سایز بزرگ زنانه و اشتباهات مربوط به آن

لباس های سایز بزرگ زنانه و اشتباهات مربوط به آن


در انتخاب لباس سایز بزرگ برای زنان، بسیاری از افراد با مشکلاتی مواجه می‌شوند که در صورت عدم دانش کافی، ممکن است منجر به خرید یک لباس نامناسب شوند. در این مقاله، چند اشتباه پرتکرار در انتخاب لباس سایز بزرگ را برای شما بررسی می‌کنیم تا بتوانید از این اشتباهات جلوگیری کنید و لباسی را با سایز مناسب برای خود انتخاب کنید.

 

 

  • لباس سرتا پا مشکی نپوشیم

اگرچه مشکی یکی از بهترین رنگ‌هایی است که برای لباس سایز بزرگ زنانه قابل توصیه است، اما نباید به رنگ مشکی محدود شوید و تمام انتخاب‌هایتان فقط این رنگ باشد. خانم‌های سایز بزرگ می‌توانند به راحتی به دنبال تناژ‌های تیره از هر طیف رنگی بروند.

رنگ‌هایی همچون سرمه‌ای، سبز تیره و آبی کاربنی تنها چند نمونه از رنگ‌های تیره‌ای هستند که می‌توانید با اطمینان بسیاری، آنها را انتخاب کنید و از زیبایی شان استفاده کنید. در واقع، پوشیدن تناژ‌های تیره و مناسب با سبک شما، می‌تواند به شما کمک کند که لاغرتر و جذاب‌تر به نظر برسید.

 

  • لباس سایز بزرگ لباس گشاد نیست

بیشتر خانم‌ها فکر می‌کنند که لباس‌های سایز بزرگ برای آن‌ها منظور گذاشتن یک پوشش گشاد و بدون شکل است، اما این باور نادرست است. داشتن وزن اضافی به هیچ وجه به معنی پنهان کردن تمام بدن با لباس‌های گشاد نیست. با شناختن فرم بدن خود و با توجه به آن، لباس سایز بزرگ مناسب برای خود را انتخاب کنید. در واقع، اگر لباس‌های با سایز مناسب و با رنگ بندی که به درستی هماهنگ شده‌اند را انتخاب کنید، می‌توانید بهترین نسخه خود را به نمایش بگذارید. در انتخاب لباس‌های سایز بزرگ، انتخاب لباس‌هایی که تماما گشاد یا Baggy هستند، تنها باعث چاقتر دیدن شما خواهد شد و به زیبایی شما کمکی نخواهد کرد.

 

  • خرید لباس سایز بزرگ به صورت آنلاین

در این مورد باید بیان کنیم که خانم های با اضافه وزن بالا بهتر است که با حساسیت بیشتر خرید خود را انجام دهند و سایت هایی را برای خرید انتخاب کنند که دارای سیستم سایزبندی استاندارد باشند. در غیر این صورت، خرید لباس سایز بزرگ زنانه به صورت آنلاین می تواند کمی سخت شود.

همچنین، خانم‌هایی که دارای اضافه وزن هستند نباید در فروشگاه‌ها لباس‌هایی را انتخاب کنند که پرو ندارند. بهترین روش برای خرید لباس سایز بزرگ این است که قبل از خرید، از مناسب بودن سایز خود به طور کامل مطمئن شوند.

 

شلوار یا لگ؟

استفاده از لگ به عنوان یک لباس سایز بزرگ می تواند گزینه مناسبی باشد، اما به شرط اینکه، آن را با یک تونیک بلند همراه کنید. در صورتی که لگ را با یک تونیک بلند بپوشید، جذابیت و زیبایی شما به خوبی دیده می شود. اما اگر تونیک مناسبی برای لگ ندارید، استفاده از شلوارهای معمولی راسته، می‌توانند به شما کمک کنند تا فرم بدنتان را بهتر نشان دهید و به ظاهر لاغرتری برسید.

 

 

  • ترکیب رنگی نامناسب

شاید با اصطلاح "Color Blocked Dress" آشنا باشید؛ این نوع لباس شامل قطعات پارچه‌ای با رنگ‌های متفاوت است که کنار هم قرار گرفته، یک طرح زیبا و جذاب را تشکیل می‌دهند. یکی از اشتباهاتی که بسیاری از خانم‌ها در رابطه با این نوع لباس دارند، انتخاب نادرست رنگ‌ها است.

 

در صورتی که اضافه وزن شما به صورت محدود در بخش‌های خاصی از بدن شما متمرکز شده باشد، سعی کنید رنگ‌های تیره را برای آن بخش‌ها انتخاب کنید. برای مثال، اگر شما در ناحیه باسن و پاها اضافه وزن دارید ولی بالاتنه‌تان لاغر است، پیراهنی با بلوک‌های رنگی تیره در ناحیه پاها را انتخاب کنید و در بالاتنه از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

 

این روش، به شما کمک می‌کند تا ظاهر لاغرتری داشته باشید و نقاط قوت بدنتان را بیشتر به نمایش بگذارید.

 

 

  • خرید لباس سایز سایز بزرگ بر اساس مد روز

تمرکز ترندهای دنیای مد و لباس بر روی افرادی است که اضافه وزن ندارند، به همین دلیل خرید ترندها برای خانم‌های سایز بزرگ پیشنهاد نمی‌شود؛ مگر آنکه برندی وجود داشته باشد که به طور خاص به تولید لباس سایز بزرگ زنانه مشغول باشد و توانایی دارد تا ترندهای مناسب را برای این گروه تولید کند.

بهترین انتخاب برای خانم‌های سایز بزرگ، عدم تعقیب ترندها و تمرکز بر زیبایی شان است. برای مثال، ممکن است رنگی که ترند سال است، شما را چاقتر نشان دهد. در نتیجه، بهتر است به رنگ‌هایی که رنگ سال نیستند، اما زیباتر نشانتان می‌دهند، توجه کنید.

 

  • انتخاب اکسسوری نامناسب

اکسسوری‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا لباس سایز بزرگ زنانه‌ای که دوست دارید را به راحتی با استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب به نمایش بگذارید. برای مثال، یک گردنبند با رنگ‌های شاد و روشن می‌تواند به لباس سایز بزرگ زنانه شما جلوه ویژه‌ای بدهد. همچنین، اگر گردن شما بلند و لاغر است، می‌توانید از یک دستمال گردن با رنگ‌های شاد و جذاب استفاده کنید تا تیرگی رنگ‌ها را خنثی کرده و به ظاهر شما جلوه‌ای متفاوت بدهد.

باید به این نکته توجه داشت که اکسسوری‌های شما نباید توجه را به سمت اعضایی که اضافه وزن دارند، جلب کنند. به عنوان مثال، اگر شما در ناحیه شکم اضافه وزن دارید، بهتر است از پوشیدن یک گردنبند بلند خودداری کنید و به جای آن از گردنبندی با طول معمولی و رنگ‌های شاد و جذاب استفاده کنید تا توجه  به سمت صورت و گردن شما جلب شود. همچنین، می‌توانید از دستبند، انگشتر، گوشواره و ساعت استفاده کنید که با لباس شما هماهنگ باشند و به شما ظاهری زیبا و متفاوت بدهند.

 

خلاصه مطلب

به صورت خلاصه می توان گفت که اشتباهات شایعی که خانم‌ها در انتخاب لباس سایز بزرگ دارند شامل موارد زیر هستند:

 

  • تلاش برای پوشیدن لباسی که به اندازه بدن نیست و باعث می‌شود شما چاقتر به نظر برسید.
  • عدم توجه به نوع پارچه و قالب لباسی که انتخاب می‌کنید. برخی پارچه‌ها در دوخت تنگ خواهند شد و در هنگام پوشیدن راحت نیستند.
  •  عدم توجه به رنگ لباس و نحوه قرار گرفتن رنگ‌ها در قسمت‌های مختلف لباس. انتخاب الگو و رنگ‌های مناسب، به شما کمک می‌کند تا بهترین شکل خود را به نمایش بگذارید و نقاط قوت بدن خود را بیشتر نشان دهید.
  • عدم توجه به سبک و فرم لباس. برخی از لباس‌های سایز بزرگ ممکن است، طراحی کلاسیک یا شیک تر داشته باشند که بسته به شخصیت و سلیقه شما می‌توانید بهترین انتخاب را انجام دهید.
  •  عدم توجه به اندازه لباس. برای به دست آوردن نتیجه بهتر، بهتر است لباسی با اندازه مناسب برای خودتان انتخاب کنید تا مشکلاتی مانند احساس تنگ بودن لباس را نداشته باشید.

دیدگاه‌ها

لباس های سایز بزرگ زنانه و اشتباهات مربوط به آن
م کامجو
12 خرداد 1402

ممنون عالی بود

لباس های سایز بزرگ زنانه و اشتباهات مربوط به آن
مژگان فولادی
14 خرداد 1402

عالی بود

لباس های سایز بزرگ زنانه و اشتباهات مربوط به آن
هیوا ناصری
14 خرداد 1402

عالی بود

برای ثبت دیدگاه باید یا ثبت ‌نام کنید