رازهای ست کردن رنگ لباس زنانه

رازهای ست کردن رنگ لباس زنانه


در بعضی از مواقع ست کردن رنگ لباس زنانه ، تبدیل به دغدغه‌ای ذهنی برای‌ ما خواهد شد. برای مثال اگر پیراهن سبزی داشته باشیم با آن چه رنگ شلواری انتخاب کنیم و یا اینکه با شلوار سرمه ای چه پیرهنی می توان پوشید و با دامن آبی‌مان چه رنگ بلوزی هماهنگ می باشد.
 برای این کار یک سری قوانین هستند که تعیین می کند کدام رنگ‌ها در کنار یکدیگر بهتر به نظر خواهند آمد. البته انجام این قوانین الزامی نیست و می‌توانید آنها را رعایت نکنید. ولی توجه به این قوانین می تواند به شما در جهت ست کردن بهتر لباستان کمک کند. برای دانستن قوانین ست کردن رنگ لباس هایتان در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
اصول رنگ شناسی
رنگ های اولیه و ثانویه در چرخه رنگ ها در کنار هم قرار می گیرند، این رنگ ها در ترکیب هم با یکدیگر هم خوانی خواهند داشت و ست می شوند. رنگ های مکمل به رنگ های اولیه و ثانویه ای که در چرخه رنگ زیر در کنار هم قرار دارند گفته می شود، مثلا رنگ بنفش از ترکیب قرمز و آبی ایجاد می شود و با رنگ زرد متضاد می باشد.
رنگ های اولیه
•    زرد
•    آبی
•    قرمز
رنگ های ثانویه
•    قرمز + زرد = نارنجی
•    زرد + آبی = سبز
•    قرمز + آبی = بنفش

1.    استفاده از چرخه‌ی رنگ‌ها در لباس زنانه


استفاده از چرخه‌ی رنگ می‌تواند به شما کمک کند رنگ‌ها را به صورت بهتری ترکیب کنید. ترکیب خاصی از رنگ‌های موجود در این چرخه که به چشم انسان ترکیب خوبی بنظر می رسد، هارمونی (هماهنگی) رنگ‌ها گفته می‌شود. 
رنگ‌های اصلی قرمز، زرد و آبی می باشند. ترکیب رنگ‌های اصلی با هم رنگ‌های ثانویه را ایجاد می کنند. رنگ‌های ترکیبی (مرتبه سوم) نیز از ترکیب رنگ‌ اصلی با رنگ‌های ثانویه ایجاد خواهد شد.
•    در این چرخه بعضی رنگ‌ها گرم و برخی دیگر سرد می باشد. رنگ‌های گرم به رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد تمایل دارند. رنگ‌های سرد نیز از قبیل آبی، سبز و بنفش می باشد. ترکیب کردن رنگ‌های گرم با یکدیگر و رنگ‌های سرد با هم، روش مناسبی برای ایجاد هماهنگی رنگی برای افرادی که در این زمینه مبتدی هستند می باشد. این کار کم‌کم به شما کمک خواهد کرد تا بیشتر با رنگ‌ها احساس راحتی نمایید.
•    مشکی، سفید و خاکستری رنگ‌های خنثی می باشد و می‌توانید در ست کردن لباس زنانه از آن استفاده کنید.
•    با افزودن رنگ سفید رنگ‌ها ملایم‌تر و روشن‌تر خواهد شد که اصطلاحا به این حالت «ته‌رنگ» گفته می شود. در مقابل با افزودن رنگ سیاه رنگ‌ها تیره‌تر یا سیرتر خواهد شد که به این حالت «سایه‌» رنگ گفته می شود. در نهایت هم «تُن» رنگ که با افزودن رنگ خاکستری می باشد. برای ست کردن لباس زنانه باید دقت کنید که ته‌رنگ، سایه‌ و تن‌رنگ با همدیگر ترکیب خوبی داشته باشد.

2.    تا حد امکان از رنگ های مکمل در لباس استفاده ننمایید.


این رنگ‌ها در چرخه‌ی رنگ در مقابل یکدیگر می باشد (مثلا بنفش و زرد). البته اجازه ندید نام مکمل این رنگ‌ها شما را فریب دهد. این رنگ‌ها مکمل می باشد، ولی برای ترکیب لباس زنانه شما زیاد مناسب نمی باشد.
•    اگر در ست کردن رنگ لباس فردی جسور و با اعتمادبه‌نفس می باشید، از پوشیدن رنگ‌های مکمل با یکدیگر خودداری نکنید و برای پوشیدن رنگ‌های مکمل با یکدیگر یک راه مناسب این است که یک رنگ مکمل را با رنگ ملایم‌تر متضادش ست کنید. به عنوان مثال ست کردن پیراهن زنانه‌ی آبی سلطنتی با شال و کفش طلایی که کم‌رنگ (ملایم) باشد می‌تواند ترکیب خوبی ایجاد کند.

3.    استفاده  از رنگ‌های مشابه 


رنگ‌های مشابه در چرخه‌ی رنگ دقیقا در کنار یکدیگر قرار گرفته اند (مانند سبز و زرد یا قرمز و نارنجی). چون این رنگ‌ها به هم نزدیک می باشند و چشم‌نوازتر می شود.
•    یک مثال مناسب برای ست کردن رنگ‌های مشابه در کنار هم، پیراهن زنانه‌ی قرمز مایل به نارنجی با گردنبند طلایی و کفش صورتی می باشد.
•    برای ست کردن رنگ‌های مشابه بهتر است ، بیش از سه رنگ در آن استفاده نشود. در مثال بالا از سه رنگ (طلایی، قرمز و صورتی) استفاده شده است و بهتر است رنگ مشابه دیگری در ترکیب لباس‌تان اضافه نشود.


4.    استفاده از رنگ‌های اصلی


رنگ‌های اصلی آبی، قرمز و زرد می باشند. ست کردن این رنگ‌ها با هم بسیار دشوار خواهد بود. ولی اگر بتوانید این کار را به درستی انجام دهید، ترکیب فوق‌العاده‌ای به دست خواهید آورد. اگر می‌خواهید ست لباس‌تان تک‌رنگ شود، باید از رنگ‌های تیره یا روشن‌تر همان رنگ (با یا بدون یک رنگ خنثی) استفاده نمایید.
•    برای مثال، ست تک‌رنگ می‌توان تاپ سفید همراه با شلوار جین آبی، بوت کوتاه آبی تیره در کنار  ژاکت آبی تیره قرار بگیرد. اگر در نهایت ترکیب مورد نظر برای‌تان زیادی یک رنگ باشد می‌توانید از یک روسری قرمز یا بنفش روشن نیز استفاده نمایید.
•    برای ست کردن مناسب رنگ‌های اصلی با یکدیگر، می‌توان از رنگ‌های خنثی برای ایجاد ارتباط بین آنها استفاده نمایید. مثلا کفش‌های پاشنه‌بلند به رنگ قرمز با شلوار جین آبی و جواهرات طلایی را می‌توانید با تاپ خاکستری و همچنین ژاکت مشکی ترکیب کنید.


5.     از ترکیب برخی رنگ‌ها پرهیز کنید.


بعضی رنگ‌ها در کنار هم خوب ترکیب نمی شوند، ولی برخی به اشتباه آنها را در کنار هم استفاده می کنند. از این اشتباهات رایج دوری کنید تا ستِ بهتری ایجاد کنید.
•    رنگ مشکی معمولا با اکثر رنگ‌ها ترکیب خوبی ایجاد می کند، ولی مشکی را با دو رنگ استفاده نکنید. اولین رنگ سرمه‌ای می باشد. هر چند سرمه‌ای و مشکی به هم نزدیک‌ هستند، اما با هم ترکیب خوبی ایجاد نمی کنند. دومین رنگ قهوه‌ای خواهد بود. رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای را بهتر است با هم ست نکنید، مگر اینکه خیلی خیلی از ست بودن این دو رنگ مطمئن باشید.
•    رنگ‌های سفید و کرم نیز با هم ترکیب خوبی ایجاد نمی کنند. ولی رنگ‌های کرم و قهوه‌ای در کنار هم ظاهر خوبی ایجاد می‌کنند.
•    رنگ‌های قهوه‌ای و خاکستری نیز ترکیب خوبی ایجاد نمی کنند. این دو از رنگ‌های خنثی می باشند و رنگ‌شان در کنار هم نمی تواند اثر هم را افزایش دهند.

تطبیق رنگ ها


1.    از رنگ‌های خنثی برای ست لباس بیرون‌ استفاده کنید.
این یک نصیحت مهم برای ایجاد یک ست مناسب در لباس‌های بیرون از خانه می باشد. استفاده از رنگ‌های خنثی  باعث می شود رنگ انتخابی‌تان جلوه‌ی بهتری ایجاد کند و ترکیب بهتری داشته باشید.
•    استفاده از رنگ خاکستری در ست بیرون می‌تواند بسیار مفید واقع شود. می‌توانید شلوار خاکستری را با بلوز سفید و ژاکت آبی ترکیب نمایید.
•    رنگ سفید با بسیاری از رنگ‌ها ترکیب مناسبی ایجاد می کند و در ست‌های بیرونی هم  بسیار کارگشا واقع می شود. می‌توان بلوز سفید را زیر ژاکت یا گرمکن نیز استفاده کنید.
•    از پوشیدن شلوارهای رنگی خودداری دوری کنید. مگر اینکه یک تاپ با رنگ خنثی کنار آن استفاده کنید (مثل شلوار جین قرمز با ژاکت خاکستری). با این اوصاف معمولا شلوارهای رنگی توجه را از ست لباس زنانه دور خواهند کرد و فقط تمرکز بر روی خود آن ایجاد می شود.
2.     درجات مختلف رنگ‌ها را استفاده کنید.
هر رنگی دارای درجات مختلفی می باشد. رنگ آن امکان دارد تیره یا روشن‌تر باشد. اگر می‌خواهید لباسی را ست نمایید، در ست خود از درجات مختلف رنگ‌های انتخابی‌تان استفاده نمایید. مثلا یکی از لباس‌ها درجه‌ی تیره‌تر و دیگری درجه‌ی روشن‌تری را بکار ببرید.
•    به عنوان مثال اگر می خواهید کراوات طلایی پررنگ را با پیراهن آبی روشن و شلوار مشکی یا خاکستری ست نمایید. رنگ طلایی پررنگ درجه‌ی تیره‌تری نسبت به آبی روشن داشته باشد.
•    می‌توانید از رنگ‌های لباس زنانه خود یک عکس سیاه و سفید تهیه کنید. این کار به شما درجه‌ی رنگ‌های انتخابی‌تان را بهتر نمایش خواهد داد. در نهایت خواهید توانست بهتر این درجات را با هم ست نمایید (مثلا درجه‌ی تیره با درجه‌ی روشن‌تر بهتر دیده می شود.)
3.    برای ست رنگ لباس تمرین کنید.
باید رنگ‌های مختلف را در کنار هم امتحان کنید تا بر اساس تجربه‌ی خودتان متوجه شوید از چه ترکیبی بیشتر خوشتان می آید. مثلا ممکن است ترکیب بلوز آبی روشن و روسری زرد براق بنظرتان جالب بیاید و تصمیم بگیرید از زرد روشن‌تر یا طلایی تیره استفاده نمایید.

از ست‌های معمول استفاده کنید


1.    در کنار رنگ های انتخابیتان از رنگ خنثی استفاده کنید.
یک راه خوب برای ست کردن لباس زنانه ، ترکیب رنگ‌ها با رنگ‌های خنثی می باشد. رنگ‌های خنثی تأثیر رنگ لباس‌تان را افزایش خواهد داد.
•    می‌توانید یک رنگ را با یک رنگ خنثی ست نمایید. مثلا می‌توانید یک بلوز قرمز روشن را در کنار یک دامن مشکی و به همراه کفش بدون پاشنه‌ی قرمز استفاده کنید. همچنین می‌توانید شلوار جین آبی خود را با یک تاپ سفید و روسری آبی ست کرده و بپوشید.
•    می‌توانید یک رنگ را با دو رنگ خنثی ست نمایید. برای مثال یک پیراهن زنانه‌ی نارنجی را با ژاکت سفید و سیاه، کفش سیاه و گوشواره‌ی سفید می توان ست کرد. یا شلوار قهوه‌ای را با ژاکت کرم و روسری طلایی در کنار هم استفاده کنید.
•     اگر بخواهید در ست خود کمی ریسک‌پذیرتر شوید، می‌توانید دو رنگ را با یک رنگ خنثی ست نمایید. اگر از توانایی خود در ست کردن اطمینان ندارید، می‌توانید از دو رنگ مشابه استفاده کرده، مثلا می‌توانید یک کت قرمز را با پیراهن زنانه‌ی سفید، کفش و کیف نارنجی در کنار هم بپوشید. یا می‌توانید شلوار مشکی را با بافت آبی تیره و روسری آلبالویی ست نمایید.
2.     از رنگ‌های خنثی گرم بهره بگیرید.
اگر در ست کردن لباس زنانه مردد هستید، می‌توانید از رنگ‌های خنثی گرم استفاده نموده، بای مثال ترکیب قهوه‌ای و کرم بسیار خوب و برازنده می باشد. همچنین می‌توانید از رنگ‌هایی که بیشتر تُن زمینی (رنگ‌هایی که با رنگ خاکستری ترکیب می‌شوند) در آنها وجد دارد، مانند سبز زیتونی نیز استفاده نمایید.
3.     لباس‌های طرح‌دار در کنار رنگ‌های خنثی یا لباس‌های ساده بپوشید.
برای ست کردن لباس‌هایی که طرح یا الگوی رنگی خاص دارند، باید دقت بیشتری داشته باشید. شما باید توجه نمایید که الگوی لباس‌تان تحت شعاع بقیه‌ی ست شما نباشد و در عین حال بقیه‌ی ست شما را به حاشیه نکشد.
•    می‌توانید یک لباس زنانه طرح‌دار را با یک یا دو رنگ خنثی یا لباس ساده ست نمایید. برای مثال یک تونیک بافتنی راه‌راه بنفش و سیاه را می‌توانید با ساپورت مشکی و بوت خاکستری ست کنید. همچنین می‌توانید یک پیراهن پشمی را بهمراه شلوار مخمل کبریتی قهوه‌ای و یک بلوز ساده‌ی سفید در زیر پیراهن بپوشید (بهتر است دکمه‌های پیراهن را باز بگذارید.)
•    همچنین می‌توانید یک لباس زنانه طرح‌دار را با یک لباس ساده که رنگی از رنگ‌های لباس طرح‌دارتان می باشد ست نمایید. مثلا اگر یک دامن قرمز با طرح زرد و نارنجی خورشید خریداری کردید، می‌توانید آن را با یک بلوز نارنجی بپوشید. البته به رنگ کفش‌تان دقت کنید باید رنگ آن خنثی باشد.
 

برای ثبت دیدگاه باید یا ثبت ‌نام کنید